tisdag 18 oktober 2016

Augustspekulationer...

Idag är det lite mindre än en vecka kvar tills vi får reda på vilka böcker som är nominerade till årets Augustpris. Att sia om vilka titlar det kommer att bli är ju inte helt enkelt, men eftersom jag nu är Augustambassadör tänker jag göra ett försök i alla fall. Nåt rätt kanske jag får, men förmodligen blir jag rejält överraskad på måndag också.

De här sex romanerna tror jag på:
  • Therese Bohman, Aftonland
  • Steve Sem-Sandberg, Stormen
  • Lina Wolff, De polyglotta älskarna
  • Ola Larsmo, Swede Hollow
  • Linda Boström Knausgård, Välkommen till Amerika
  • Thom Lundberg, För vad sorg och smärta


Min kategori att bevaka är ju Årets svenska skönlitterära bok men jag drar gärna till med en gissning på Årets svenska barn- och ungdomsbok också. För visst borde Pija Lindenbaums Pudlar och pommes och Anna Ahlunds, Du, bara bli nominerade?

Vilka tror du blir nominerade till Augustpriset?

6 kommentarer :

  1. Kul att läsa dina gissningar! Ska bli väldigt spännande att se vilka det blir. Skulle inte bli förvånad om de två böcker du gissat på till barn-och ungdomskategorin blir nominerade. Men den kategorin är samtidigt väldigt svår att gissa, den rymmer ju så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot måndag när vi får veta!

      Radera
  2. Vi har gissat lika på flera titlar, spännande att seom det stämmer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt kul att se vilka som nomineras!

      Radera
  3. Allt är v.ågor gillade jag - Som faktabok.

    SvaraRadera
  4. Thom Lundbergs bok vill jag läsa! Får göra det om han är nominerad.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...