lördag 17 oktober 2015

Augustpriset: Vilka gissar ni på?

Nu börjar det närma sig måndagen den 19 oktober när de nominerade böckerna till årets Augustpris ska avslöjas.

Jag brukar varje år fundera kring vilka titlar som ska nämnas och i år är jag förstås extra nyfiken. Tyvärr är just det här året också ett år när jag inte har hunnit med att recensera så mycket alldeles nyutkommet, så jag har inte så många gissningar jag kan basera på egna läsupplevelser.

Men om jag ändå ska dra till med ett par gissningar (och det ska jag så klart!) så tror jag att Jonas Hassen Khemiri kan tillhöra de nominerades skara med Allt jag inte minns. Jag tror också på Stina Stoors novellsamling Bli som folk.

Dessutom har Kerstin Ekman kommit ut med en bok om Linnélärljungen Clas Bjerkander, Då allt var levande och lustigt, så hon kanske blir nominerad i fackbokskategorin.

Vilka titlar tror ni blir nominerade till 2015 års Augustpris?


__________________________________________________________

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...