tisdag 1 december 2015

5 x Stockholmsbokhandlar + Cornelis

Under Stockholmsresan i förra veckan blev det förstås besök i några av stadens bokhandlar. Science Fiction Bokhandeln i Gamla stan har fin skyltning:


Adlibris har öppnat en fysisk butik - ljus och snygg inredning och internetpriser:


Hedengrens vid Stureplan gillar jag speciellt uggleskyltningen:


Akademibokhandeln skyltar med bokjulgranar:


Tyvärr var Söderbokhandeln stängd när jag tittade förbi - om jag hade missförstått öppettiderna eller om det var stängt pga. Augustprisboksmälla vet jag inte:


Så jag gick och sa hej till polaren Cornelis istället:




________________________________________________________________

8 kommentarer :

  1. Kul, jag har även besökt intressanta antikvariat i Stockholm: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/search/label/Antikvariat%20Loppis%20Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Får ta lite antikvariat nästa gång jag är i Stockholm.

      Radera
  2. jättefin uggleskylt! undrar hur det ska gå med adLibris i fysisk butik? hyran är säkert dyr och personal behövs ju. det ser nytt, ljust och fräscht ut. som ett nyöppnat bibliotek nästan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att böckerna är så mycket billigare än i bokhandeln rakt över gatan, kan nog många lockas av priserna.

      Radera
  3. Nästa gång får du också titta in på Drottninggatans Bok & Bild - där kan man hitta bra fynd i källaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där var jag faktiskt också, men det kom inte med på bild :-)

      Radera
  4. Det är ju alltid mysigt att besöka massa bokhandlar :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...