onsdag 30 april 2014

Bokfrågan: Vilken bok gav du bort i present senast?

Så var bokfrågan här igen!
 
Eftersom böcker nog är det trevligaste man kan få i present på födelsedagar, julafton eller bara sådär utan någon speciell anledning, tänkte jag fråga dig:
 
Vilken bok gav du bort i present senast?
 
När jag själv funderade på frågan, insåg jag att det var ända sedan i julas jag gav bort böcker. Min son fick Barna Hedenhös och två av Martin Widmarks deckare om Lasse och Maja: Cirkusmysteriet och Cafémysteriet. Senast igår kväll läste vi Cirkusmysteriet - han gillar speciellt när man läser om cirkusens starke man Ali Pascha (för bästa effekt måste man uttala allt han säger på en slags brutal tysk dialekt).
 
 
 
Svara gärna på min bokfråga! Om du svarar i ett eget inlägg, glöm inte att lämna en länk till ditt  bidrag bland kommentarerna här, så att vi andra hittar till dig.
 
Och du, kanske är det dags att glädja någon du tycker om med en fin bok eller två!
 
 
 
 

6 kommentarer :

  1. Hm, jag är visst lite egoistiskt och köper mest till mig själv, men till min mamma gav jag Nora Roberts och Roslund & Hellströms senaste pocketböcker i julklapp. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl ingen dum idé att ge böcker i present till sig själv också! :-)

      Radera
  2. Nina Björks Lyckliga i alla sina dagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kände inte jag till, så tack för tipset! :-)

      Radera
  3. http://mrscalloway.blogspot.se/2014/05/bokfraga-om-presentbocker.html

    det är mitt svar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...