lördag 5 april 2014

Påminnelse: Sista dagen för bokfrågan och utlottning!

Dags för den tredje Bokfrågan! De tidigare frågorna har handlat om vilka böcker man blev "tvingad" att läsa i skolan och om man är medlem i en bokcirkel. Gå gärna in och läs alla spännande svar som kommit in, eller bidra med dina egna svar.

Den här gången är jag helt enkelt nyfiken på:

Vad läser du just nu?
 
Själv sitter jag i vårsolen - till ljudet av fågelkvitter och med en kopp kaffe nära till hands  - och läser Anneli Jordahls nyutkomna bok Låt inte den här stan plåga livet ur dig, Mona. Parallellt läser jag också Barbro Lindgrens Jättehemligt. Hon vann ju som bekant ALMA-priset förra veckan och eftersom jag faktiskt aldrig läste Jättehemligt-serien när jag själv var barn, tyckte jag det kändes passande just nu. Hittills tycker jag mycket om båda böckerna.
 
 
Den här veckan blir det också en utlottning i Bokfrågan. Om du svarar på frågan - här i kommentarsfältet eller i ett eget blogginlägg (glöm då inte att lämna en länk här!) - är du med i utlottningen av pocketupplagan av Hjorth och Rosenfeldts kriminalroman Fjällgraven! Du har till och med lördagen den 5:e april på dig att svara.
 
 
 

2 kommentarer :

  1. Jag började på ny bok idag, alltid skoj. Det är Där framtidens fötter vandrar av Mattias Edvardsson. Det är ett recensionsexemplar som jag fått av författaren, och hittills så verkar boken lovande. Fast jag har inte läst så mycket av den än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt ny för mig, så tack för tipset!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...